søndag 24. juli 2011

Nå må vi ikke legge oss ned!


Kjenner at jeg blir litt oppgitt, ja kanskje litt sint? Følelsene nå for tiden er ikke så enkle å lese selv i sin egen kropp.

Det at Norge stoppet opp på fredag er jo en selvfølge. Det er helt grusomt det som har skjedd, men bør vi stoppe HELT opp? Er det ikke det en slik person som gjør noe så grusomt ønsker? Her i Lyngdal ble først partistand avblåst på lørdag, det også ganske forståelig. Så ble selveste sommerdansen avlyst. Og nå ser jeg på www.vg.no at de vurderer å avlyse Norway Cup. Er ikke dette å gå litt for langt? Bør ikke unge få leve videre, ha det gøy, spille fotball? Dette er noe de har gledet seg til lenge, la de være unge, la de få tenke på noe annet! Barn har en enkel tankegang; får de noe annet å tenke på, en glede i hverdagen, så glemmer de det forferdelige som har skjedd. I alle fall for en liten stakkars stund.


100mm, f/4, 1/100sec, iso-200

NRK har også kuttet alt av radioprogram hele helgen, noe jeg også mener er å få for langt. Vi trenger å høre noe annet enn alt det fæle som har skjedd. Vil vi lese eller høre om det kan vi gå på nett. Måtte finne frem podkaster av radioresepsjonen for å få noe annet inn i sansene.

Kjære Norge, reis dere og LEV!

1 kommentar:

  1. Jeg mener at vi ikke legger oss ned... Vi viser respekt og omtanke for de nermeste pårørende av de døde og de som var til stede, å da spesielt på ungdommene på Utøya.

    At det er dette det handler om nå har jeg full forståelse for og slik vil det ennå bli noen dager, kanskje uker fremover. Dette tror jeg vil forandre Norge, forhåpentligvis til det bedre.

    Jo unge og barn må få leve videre. At det blir avlyst ting som feks Norway cup.. Tja... Vet ikke når den er, men er vel ikke helt bra. Men vi må tenke på at de som driver dette, kanskje har personlige grunner? Ikke vet jeg... Det jeg vil frem til er at de voksne å skal yte sitt beste her, men hva om de ikke er i stand til det?

    Å det er et helt land som skal informasjon, ikke alle har mulighet for evt nett eller tv....

    Ja Norge, reis dere og lev når dere er klare for det!

    SvarSlett