lørdag 19. november 2011

Den perfekte vedovnen?!?

FOR et vanskelig valg! Har liksom aldri tenkt over at det å velge ovn skulle være så vanskelig, det er jo bare å finne den man liker å se på... trodde jeg... Men så enkelt var det jo IKKE. Saken er den at vi har pipa på feil side. At 95% av alle ovner som selges i Norge er venstre-hengslet var jeg ikke klar over. Dette er jo noe jeg mener byggefirmaet burde opplyst om, men det hørte vi aldri noe om. Ikke sikkert de er klar over dette en gang...

En annen ting er jo at pipa egentlig burde vært INNI veggen! Det finnes heller ikke pene ovner med sideuttak. HVORFOR IKKE??? Hva er problemet med å lage hullet i siden i stede for bak? Dette er for meg et evig mysterium...


Problemet er altså at pipa og brannmuren står på feil side i forhold til hverandre... Hadde brannmuren vært på andre siden hadde det ikke vært noe problem. Eller, det hadde jo vært et problem at røret må ut på TOPPEN av ovnen og ikke på siden for dette er jo ikke superpent. Var innom tanken på å ta ut røret bak ovnen og dra ovnen frem en del, men dette blir jo også rart.

HELDIGVIS var jeg innom Montér Lyngdal i går og snakket med ovnmannen Vidar. Han viste meg en ovn som bare ROPER på stua vår. Kan umulig finnes noe som passer bedre! Det som er genialt med denne er at uttaket er på toppen av ovnen, MEN at det er et deksel som settes på toppen slik at røret ikke synes. Slike finesser liker vi BIG TIME! 


Er den ikke nydelig? Litt usikker på om det blir Quadro 2 eller 3, må bare finne ut av forskjellen først... Noen som vet? Ut fra det jeg kan se er det kun snakk om 10 cm forskjell på høyden, men det kan da umulig være grunnen til å lage to forsjellige? Og i alle fall ikke med en prisforskjell på 1500,-


2 kommentarer:

  1. SV: Ja vi får se om jeg tester det ;) Jeg kom meg i bryllup, men hadde litt problemer til tider men i dag føler jeg meg heldigvis bedre! Høres ut som dere har full kontroll ;)

    SvarSlett
  2. Hei,hei:)
    ikke lett det der med ovn nei- er liksom ikke noe som kan byttes ut når man vil forandre litt.. Syns quadro´en var veldig stilig. Forskjellen tror jeg kanskje er høyden og dybden- altså hvor mye ved den tar. Men var jo ikke mange cm.
    takk for positiv mld på bloggen forresten:) om igjen er en gøyal butikk/kafe i kristian IV´s gate. Utrolig dyktige folk som driver med redesign av klær og ting og tang, og føler meg beæret som får lov til å selge mine små plagg der. Ta en titt på facebook eller omigjendesign.no :)

    SvarSlett