onsdag 16. november 2011

Hva i ALLE dager smaker den???

I dag tok jeg helga litt på forskudd... Ikke noe som skjer ofte, men Sørlandschips har kommet med en Julechips, så dette måtte jo testes! Hvilken smak den har? Det står kun "krydret chips", noe som egentlig passer VELDIG bra! For den smaken er det UMULIG å finne ut hva er. Klarte nesten ikke å finne ut om den er god eller ikke, men landet på IKKE.

Av ingredienser lister de opp følgende: løk, sukker, salt, sennepsfrø, gurkemeie, koriander, bukkehornkløverfrø, allehånde, kanel, chilli og kumminfrø. Hvem i alle himmelens dager kom på dette??? Til vanlig følger det jo med en liten historie om hvordan smaken ble til, men denne frykter jeg er et resultat av et HEFTIG narspiel hvor alle fikk velge seg ETT krydder hver. Slikt fører ALDRI noe godt med seg!



Jeg har her to teorier. Nr 1, dette består av rester av krydder som har blitt blandet sammen til "krydder", ikke for å spare penger, men miljøet? 

Nr 2; det er et forsøk på å få frem smaken av Rudolf? Men i tillegg er det en rar sukkersmak (?) som gjør det hele meget merkelig!

Så kjære dere lesere eller dere i Sørlandschips, hva i ALLE dager skal dette smake???

3 kommentarer:

  1. Skal vel smake jul, vil jeg tro;) litt gløgg, litt ribbe, litt pepperkake og litt surkål...mmm, fristende! Og ja, jeg anbefaler virkelig å ønske seg boka til jul! Tjukk som et fjell, så tar seg godt ut i bokhylla, og du lærer alt fra å lage syltetøy og brød, til gode middager og hvordan du slakter og lagger hjemmelagde pølser. Jeg er frelst:)

    SvarSlett
  2. Den har jeg lenge vært nysgjerrig på selv. Men frister ikke lenger å prøve den nå :P

    SV: Tusen takk, Stine :) Dette var en veldig hyggelig kommentar å få <3 12.desember. Det nærmer seg jo med stormskritt :) Hvordan ligger dere an i planleggingen da? :)

    SvarSlett