fredag 2. mars 2012

Planlegging av uteområde

Våren er her (med fortsatt fare for litt snøfall) så nå vi i gang med planlegging av uteområdet. I fjor fikk vi gjort ferdig terrassen, så i år er det bare resten igjen...

 

Planen var egentlig å sette opp en murvegg, men har nå gått over til tre i tilfelle vi skulle få lyst til å fjerne den om noen år. Da er det veldig mye lettere å ta ned en vegg i tre enn en i mur. Ettersom veggen er over 180cm høy må vi søke om byggetillatelse. Noen som har gjort det før og har tips? Får vel stikke innom kommunen og høre om de har et skjema eller hva som må være med i søknaden og slikt. For det kan jo ta tid så greit å begynne tidlig så vi kanskje får den opp til sommeren.


Om det blir glasstak på hele er jeg litt usikker på, men noe glass blir det i alle fall. Koselig å kunne sitte her og se på regnet.


I stede for å kjøpe dyre møbler vil jeg forsøke å bygge en sofa selv. Under sofaen skal det være oppbevaring til sofaputene. Om det blir slik jeg tenker blir det genialt, men om jeg får det til vil tiden vise.


På baksiden av sofaen skal vi ha en liten kjøkkenkrok slik at vi kan grille og tilberede maten ute både når det er sol og regn. Håper virkelig vi får dette til. Drømmer om sommer og grilling...

I tillegg må vi gjøre klart til plenen som skal være på andre siden av muren, plante hekk rundt terrassen hvor vi har satt opp nettinggjerde og ellers ordne en del ting. Så ute blir vi ikke ferdige på en stund føler jeg...

Andre som har prosjekter for våren?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar