mandag 29. august 2011

Høstaktivitet *strikke fillery*

Ja, vi får vel bare innse det først som sist, høsten har kommet. Det regner, blåser, tordner og lyner dagen lang. Temperaturen ligger rundt 15 grader og kveldene blir mørkere og mørkere. Så hva gjør man da? Jo, man tar opp høstaktivitetene igjen, som for min del er strikking for tida.

Etter lang tids leting etter ei dørmatte til å ha i stua foran verandadøra har jeg nå gitt opp og lager heller min egen. La først opp 50 masker på pinne 12 med jersey-garn men det ble for stort så måtte ta alt dette opp igjen... Hadde strikket 1,5 nøster før jeg fant ut at det ble for stort. ÅHÅJ! Men, nå har jeg lagt opp 35 masker, noe som passet mye bedre. Har til nå strikket 2,5 nøster så bare 1,5 nøster igjen før dere får se resultatet ferdig og på plass. Men syns det blir røft og tøft så tror det blir bra når det blir ferdig.

Vet det anbefales å bruke pinne 15, men syns det blir for slafsete med så store pinner.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar