tirsdag 2. august 2011

Late dager før hverdagen innhenter oss helt

Fredag dro vi på hytta til mamma og pappa for å nyte sol og sommer. Helt fantastisk å komme ut der å kjenne varmen, lukten og ALT jeg husker fra jeg var liten. Minnene strømmer på...


Håvard tok en båttur til byen sammen med Bestefar. Alltid stor stas å kjøre båt, spesielt siden han får starte båten samt prøve å styre litt. Husker selv hvor stolt jeg var da jeg fikk lov til det!


Mens de to var i byen slappet meg og Vilde av i sola. Ingen tvil om at hun tar livet med ro!



Ellers ble det tid til å fiske litt fra brygga. Jeg forsøkte meg med stanga selv, men ble ikke noe fangst på meg. Håvard derimot, fikk sin aller første fisk på stanga! STOLT! Ble tilsammen tre stykker som fikk svømme litt i en gilde-kasse før de igjen ble sluppet ut i det fri. Så kan vi fiske de en annen gang også.


Krabbeteinene ble også trukket og 13 krabber ble med hjem. Håvard utbrøt: "Æ vil spise dei mamma!". Jippi tenkte jeg, du vil jo smake på krabbe!!! Snille bestemor kokte fem krabber til oss og fire av disse var det noe i. Tok de med hjem, renser og laget DEN deilige skiva til deg, men etter å ha smakt var det vist ikke noe godt... Pokker. Men men, mer på ho mor ;)



Deilig på sjøen, bare noen få bølger og god temperatur. Bestefar viste oss også sjørøverhula, noe Håvard ble veldig fasinert av. Det er en liten bukt i fjellet som man kan kjøre inn i. På våren kan man finne mye rart som har drevet inn etter vinterstormene, men nå var det få skatter å se.



Ellers ble det tid til litt bading tross 18 grader i vannet... Har en gutt som virkelig ikke er redd for noen ting, så han spratt ut i vannet.

Svanene ble også matet, små krabber ble fanget og ellers alt som hyttesommer fører med seg. Vi gleder oss veldig til å komme tilbake igjen.

I går begynte Håvard i barnehagen igjen, og i dag har Vilde hatt sin første dag. Spennende tider nå, og mye som skjer. Har noen maleprosjekter på gang, så blir nok litt mer tid til det nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar