mandag 5. september 2011

Med vondt skal vondt fordrive...

Jeg har i en årrekke hatt problemer med nakken, og for en tid tilbake ble det skikkelig ille. Den låser seg helt, og på det verste kan jeg nesten ikke puste. Har gått til osteopat, kiropraktor, vanlig lege og det som kan tenkes. Osteopaten mente at dette var noe som satt i meg fra FØR (?) jeg ble født, og etter å ha svidd av noen tusen der ble ikke ting noe bedre. 

Så gikk turen til kiropraktor. Han fikset det midlertidig, men den smerten det var å gå dit orket jeg ikke i lengden.

Gikk igjen tilbake til legen, men som vanlig fikk jeg noen tabletter som skulle fjerne smerten. Har forsøkt å forklare at det ikke kun er smerten jeg vil ha bort, men de mener at de ikke kan gjøre noe. Har også vært på MR, både med nakke og halebeinet men de mener at det ikke er noe galt. Er jeg en skikkelig sytepave??? Så, nok en brett med piller mente legen at var løsningen. Han kunne skrive ut noen ekstra så jeg kunne ha liggende til neste gang det ble vondt. WHAT???

Så anbefalte mamma meg akupunktur. Jeg er åpen for ALLE forslag, så jeg troppet opp med godt mot. Første gangen jeg var der åpnet hun virkelig noen kanaler hos meg. Tårene bare rant og rant. HYLGREIN rett og slett. Men etter noen behandliger ble jeg mye bedre. Fikk så problemer med bekkenet under graviditeten og hun hjalp meg VELDIG der. Så, før helga begynte nakken igjen å tulle med meg. Ringte og bestilte time og i dag har jeg igjen lekt nålepute. 15 nåler fikk stå i nakke og hofte i nesten en time. Hun bruker også kopper for å masere og det hjelper noe helt utrolig! MEN! Glad jeg ikke skal gå med kjole som har åpen rygg de neste dagene, for slik ser jeg ut nå...


Utrolig at jeg gjør dette frivillig...

Sliter du også med plager som ingen kan hjelpe deg med? Prøv akupunktur! Det er helt utrolig hva nåler kan gjøre med kroppen.

2 kommentarer:

  1. Jisses !!! Så litt vondt ut gitt... :/
    Håper det hjelper deg. Plages mye med migrene selv, så jeg vet litt hvordan det er... :/

    SvarSlett
  2. Jeg har fått akkupunktur i setemuskulaturen og korsryggen, og det er helt fantastisk hvor det løser opp spenninger! Fikk også en nål i den ømme muskelen oppå skulderen (innerst mot halsen/nakken), og da spratt tårene hos meg!! Fikk en følelse av at jeg ble lammet helt ut i tungespissen:/ Men steike hvor godt det er etterpå:D

    Jeg har ikke blitt så blå som deg - ser jo ut som at du har vært utsatt for et metallrør eller noe! Håper det går raskt vekk, og at du holder deg fin lenge!

    Klemmer fra Christine

    SvarSlett