mandag 17. september 2012

Grønnsaksrett med kylling *oppskrift*

I dag fikk jeg lyst til å lage noe helt nytt på kjøkkenet, og ettersom smaken ble ganske så bra kommer oppskriften her.

Dette er nok til 2 personer til forrett eller til kveldskos. Som middag er det mer passe til en person.

Kutt opp 4 små poteter, ei gulrot, en halv purre, en halv løk og ett fedd hvitløk. Putt alt i ei gryte sammen med litt hakket chilli og ei ts suppebuljong og fyll vann så alt nesten dekkes av vann. La det koke til alt er mørt.

Mens det koker tar du en kyllingfilet, kutter den i biter og steker den med godt krydder. Jeg bruker kyllingkrydder. 

Når alt i gryta er mørt tar du gryta av plata og kjører alt i stavmikseren sammen med ei ss matfløte. Smak til med salt og andre krydder om du ønsker. Ha det i en skål og strø kyllingen over. Ha gjerne litt hakket, stekt bacon også om du ønsker. NYT♥

Høstmat

Har du ikke alt du trenger av ingredienser? Her er det bare å bruke det man har tilgjengelig. Har du kun poteter og purre funker det også. Bruk fantasien og finn din favoritt!

2 kommentarer:

  1. Det hørtes nydelig ut.
    Takk for oppskriften.

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    SvarSlett
  2. Hei hei, og takk for koselig kommentar på bloggen min.
    Ja, vi kan godt sende hverandre en pose med favoritt-teen vår :)
    Det kan jo bli spennende!!
    Tror kanskje jeg har mailadressen din fra før av, så kan sende deg adressen min der, og så sender du din til meg.

    Suppen her ser forresten skikkelig herlig ut, så den skal jeg teste ut!

    Ha en flott uke videre!
    Klem fra Christine

    SvarSlett