lørdag 25. august 2012

Rester kan også bli noe fint!

For en liten stund siden trakk jeg om tre av kjøkkenstolene i en grått stoff med roser fra Ikea. De tre andre skulle få hvitt stoff med grå roser, men ting tar av og til litt tid... Men nå har jeg endelig fått fingeren ut og fikset de tre siste.
Meget fornøyd
En grå og en hvit
Liker at ikke alle stolene er like. Så kan man mikse og matche litt med tre like på hver side eller annen hver.

Ble jo selvsagt litt stoff til overs, og det kan man ikke kaste! Frem med saks og symaskin og tenke ut en liten ide. Først var jeg meget klar for å lage en liten duk, men da måtte jeg lappe så mye at det gadd jeg rett og slett ikke. Resultatet ble denne:

Brødkurv/rotekurv

Hvit stoff utenpå, grått inni.


Har funnet en grei måte å gjøre det på så man slipper å vrenge og i tillegg sy for hånd der hvor åpningen blir. Skal se om jeg kan lage en toturial på denne om noen ønsker.

Ha en strålende helg alle sammen! I dag skal jeg på retro og samlemesse sammen med mine to skjønne svigerinner HELT UTEN BARN! Dette blir moro. Andre som skal? Drar nok med kamera så dere skal få sett litt seinere.

2 kommentarer:

  1. Det ble skikkelig flott!!!
    Nydelig stoff♥
    Jeg skal ikke spørre om den rotekurven er vanskelig å lage,for du kan jo alt og mener sikkert det er kjempelett,men tror du det er mulig for meg å få til? Jeg elsker snarveier,og vil nok helst slippe å tråkle og sånt f.eks;)

    Men jatakk til tutorial:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Stoffet er helt digg, og billig på ikea♥
      Det er nok fult mulig for deg å lage en slik en, i alle fall etter at jeg fant på en mye enklere måte å sy de sammen på. Har tidligere vrangsydd, men det er noe tost!!! Trikset er bare å bruke nok nåler, eller helst noen for mange.

      Skal ta masse bilder neste gang jeg syr en. Blir sikker ikke så veldig lenge til kjenner jeg humøret og været rett...

      Slett