fredag 3. juni 2011

URTESOMMER!

Endelig er sommeren her! I går ryddet vi i garasjen og fikk plantet om urtene så nå har de fått plass på verandaen. Kort vei fra kjøkkenet og rett ved siden av grillen så nå er det bare å ta de i bruk.

Kassen er kjøpt på plantesenteret her. Har to til slike som jeg skal ha pynt i men kommer tilbake til disse når de er fylt opp.



Siden kassen er av tre og absolutt ikke tett noe steder kledde jeg den inni med plast. Den er egentlig beregnet til å være på innsiden av yttervegger så denne bør være tett nok.

Nå huser potta persille mens kassen har basilikum, gressløk og koreander. Er på jakt etter timian også, for det bruker vi mye.

Meg ♥ mannen drar til Oslo for å se Jerry Seinfeldt. TIPP om jeg gleder meg eller! Alenetid med mannen uten å tenke på husarbeid og annet som skal gjøres hjemme. Blir deilig!

Ha en strålende helg folken!

2 kommentarer:

  1. Hei hei=)
    Det er så koselig med urtehage/kjøkkenhage=) Jeg har plantet litt småtteri hos meg, basilikum, gressløk, rucola og tomater. Rucolaen skjøt fart med èn gang, og i dag kunne jeg se litt av de andre vekstene også! Jeg synes det er så spennende å følge med på hvordan de vokser fra dag til dag, og ikke minst å smake når de kan spises!

    Forløpig står mitt inne, men når solen kommer til Bergen skal de plantes ut=)

    Ønsker deg en trivelig helg!
    Klem fra Christine

    SvarSlett
  2. ååå det var kjemepe fint!
    Har noe til deg på bloggen min.

    SvarSlett