torsdag 7. april 2011

Frokostmuffins

Endelig litt scrapperier fra meg. Litt for lenge siden nå, men dagene bare flyr avsted slik alle andre også føler.

Så på God Morgen Norge her om dagen og da lagde de noen frokostmuffins som så veldig gode ut. I tillegg var det lavkarbo, og det sier vi vel aldri nei takk til?



Denne porsjonen bakte jeg med 100g revet norvegia og det ble litt for mye ost for min del så nå har jeg kjøpt baconterninger som jeg skal prøve som fyll.

Disse bør oppbevares i kjøleskap siden det er ost i. En annen ting som er veldig viktig er å bruke silikonformer og ikke papirformer. Hadde noen av hver og det var ingen tvil om at silikon er valget neste gang. Helt umulig å få ut av papirformene!

Lykke til, dere som vi prøve. Gikk veldig fort å bake! Her kommer oppskriften i "vanlig format".


Lavkarbo frokostmuffins

3 egg
50 g smeltet smør
1 ts bakepulver
25 g mandler
50 g solsikkekjerner
25 g linfrø
100 g revet ost



Her kan man bruke gulost, ridderost eller fetaost og fersk spinat.
En sterk ost kan også gi muffinsene en liten sving.
Varier gjerne med bacon, kalkun/kylling og urter i røren.

Pisk eggene lett. Smelt smør. Mal mandler, solsokkekjerner og linfrø til mel, og riv osten.
Bland alt sammen til en tykk røre og fyll i muffinsformer.

Stekes på 180 grader midt i ovnen i 15 minutter.
NB: Bruk silikonformer. I papirformer setter de seg bare fast.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar