søndag 9. oktober 2011

Provosert!

Etter å ha sett på www.vg.no at det nå lages en film om tragedien på Utøya var jeg dum nok til å finne den frem på nettet og se den. Å se traileren på 1minutt og 10 sekunder var som et lite helvete. Det er først nå det faktisk har gått opp for meg hva disse ungdommene har opplevd. Jeg siker IKKE at jeg på NOE som helst måte forstår hva de har gått gjennom, men følelsen jeg fikk av disse 70 sekundene var helt ubeskrivelig vond. Redselen disse menneskene har opplevd skal INGEN måtte oppleve...

Jeg håper INGEN andre leter opp denne snutten. Det som vises er utrolig sterkt til tross for at dette kun er skuespill. Lurer på om de som lager filmen i det hele tatt tenker på hva de gjør med etterlatte og overlevende. Det er tross alt under tre måneder siden tragedien rystet landet vårt. Tre måneder siden så alt for mange mistet sine kjære. Tre måneder siden så alt for mange fikk livet sitt endret.

Er det EN ting som må gjøres, så er det å få fjernet dette klippet! Er det ingen i dette landet som har myndighet til å gjøre noe slikt? Sette foten ned og si at dette ikke skal vises i det offentlige rom? Jeg har vanskelig for å se for meg at noen i Norge i det hele tatt vil se denne filmen om den i det hele tatt slipper inn i landet. I slike tilfeller håper jeg virkelig at kinobransjen tar frem følelsene og ikke tenker profitt.

Skal det i det hele tatt lages en film om dette, skal det være de tapre ungdommene som settes i fokus, ikke denne personen vi helst vil glemme. Personen jeg ikke en gang vil oppgi navnet på da denne personen ikke eksisterer i vår verden.

La oss fortsette å stå sammen, for sammen er vi sterke. La de etterlatte og pårørende få leve videre med de gode minnene etter sine kjære. Ikke la disse menneskene måtte møte disse steke bildene, fjern klippet og la ALDRI denne filmen komme til Norge.

♥Dere vil aldri bli glemt♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar