lørdag 22. oktober 2011

Rester med mening

Hva gjør dere med restemiddagen? Her i huset blir det ofte lagt på en tallerken, satt i kjøleskapet og KANSKJE spist til lunch, kvelds eller rett og slett bare kastet etter noen dager.

Her om dagen bestemte jeg meg for å gjøre noe NYTTIG med restene, så jeg pakket det i en boks og kjørte opp til min kjære bestemor. Hun ble UTROLIG glad, og hva er vel bedre enn å glede en bestemor??? Eller, generelt glede folk? Har du ikke en bestemor i nærheten så har du kanskje en enkemann som er mye alene? Det skal så utrolig lite til, og de setter så utrolig stor pris på det. Det å lage middag til kun seg selv hver dag kan være utrolig kjedelig, noe vi alle har erfart.

Så dagens oppfordring til dere, gi restene til noen som trenger eller fortjener det!

1 kommentar:

  1. vi har en nabo som ble enkemann for 2 år siden, og freidig som jeg var spurte jeg (og informerte om at jeg ikke ble fornærmet om han sa nei) om han ville ha restemiddagen vår. Har som regel alltid middag til 1 person ekstra her i hus, og da synes ungene det er superstas å gå til naboen med middag. Naboen er superglad, og det hele er en vinn-vinn situasjon da jeg egentlig ikke spiser restemiddager......kjekt å kunne dele...

    SvarSlett