fredag 5. august 2011

Regn = Rydde

I dag øser det ned ute, og ettersom ungene er i barnehagen tok jeg turen på loftet for å sortere det siste som har blitt satt opp. Elsker å ha orden der oppe så man finner det man leter etter.


God plass her oppe heldigvis. Mannen la gulvplatene i vår så nå er det bare å ordne som jeg vil.


På mitt loft finnes det ikke en eneste pappkasse og grunnen er ganske så enkel. Plastkasser gjør at man kan se hva som er inni, de er tette og mye bedre å stable.

I disse kassene er det klær som er for små/store til ungene. Hver kasse inneholder en str og disse er merket utenpå. Så når snuppa har vokst ut av en str er det bare å stikke på loftet og hente en ny kasse. I tillegg har jeg kjøpt litt på salg til storebror som har vært for stort, så når det passer er det bare å hente. PRAKTISK!


I tillegg er det en del sko her oppe... Tok dette oversiktsbildet for senere bruk. Kassen blir merket med str den inneholder og her er de sortert etter str fra 21 til venstre og helt opp til 29. Så når vi kommer til neste str er det bare å se hva som befinner seg der oppe og hente ned det man trenger eller dra på butikken for å kjøpe nytt om man ikke finner det man trenger.

ELSKER å lage system, så dette kunne nesten vært jobben min... Noen som trenger hjelp?

Garasjen er også under forbedring, men bilder kommer ikke før jeg er ferdig...

2 kommentarer:

  1. du er rå-rå-rå, dødsrå!
    tja, med et slikt loft kommer det jo muligheter....har et loft, og MASSEVIS der oppe jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av, selv om jobben er påbegynt så lurer jeg på om den noen ganger blir avsluttet....og ja, plastkasser er genialt genialt!

    SvarSlett
  2. Så herlig! Det er SÅ mye bedre å ha orden!

    Klem Siri

    SvarSlett