lørdag 1. desember 2012

Endelig!

Ja, jeg sier ENDELIG, for jeg elsker jul! Det å gjøre det ekstra koselig hjemme, lage kalender til ungene og finne frem pynten som minner meg om en lykkelig barndom er bare lykke på jord. Så i går fant meg og ungene frem noe av pynten.

Settebordet er pyntet med lykter, blomster og nisser. Under står en kurv fylt med t-lys. Kurven er hjemmestrikket.

Svibelvasen fra MENU har jeg fått av min fars bror til bursdagen for en del år siden, men digger den fortsatt. Et fast innslag i jula hos oss.

Klokkene har jeg snakket om for en tid tilbake, og ENDELIG er de i hus og på veggen. Falt pladask for de ved første øyekast. De er fra Bruka.

Og til slutt en liten titt på julekalenderen til ungene. Hjemmebrodert av undertegnede. 

I dag dalte snøen ned her i sør og gav oss en perfekt 1. desember. Fått rent litt på akebrett, brent bål i bålpanna og bare kost oss. Ha ei fin helg videre alle sammen! 

2 kommentarer:

  1. Så koselig du har pyntet :)
    Er alltid kjekt å se hvordan andre pynter hjemmene sine til jul, og om det er noe fin pynt man ønsker seg ;)

    Jeg må si jeg ble litt nysgjerring på oppskriften på den korgen du har strikket. Så visst du vil dele oppskrift, garntype, tips og slikt en dag, så hadde det vært koselig ;) Tror det er noe min svigerinne ville satt pris på å få i gave nemlig :)

    Og et tips i forhold til å ønske å gi til de som ikke har så mye: Frelsesarmeen har innsamling av julegaver, hvertfall her i Bergen. Kanskje man kan ta en opprydning i skap og bod, og finne ting man ikke trenger lengre og gi til noen som ikke har.

    I fjor hadde vi omvendt julekalender i barnehagen, hvor barna etter tur fikk med seg hjelpepinnen hjem, og fant en leke eller noe annet som de pakket inn og tok med seg i barnehagen. Rett før jul dro vi inn til byn og la alle pakkene under juletreet på Torgallmenningen, hvor Frelsesarmeen har sin innsamling gjennom hele desember.

    Ønsker deg en koselig førjulstid.
    God klem fra Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. SV: Tusen takk for koselig svar♥ Det er slikt som gjør blogging moro. Skal se om jeg klarer å skrive ned oppskrift eller lage en ang kurven. Er strikket med jersey-garn. Tynne remser med stoff på en måte.

      Her er det ingen juletre med pakker under, men skal høre litt rundt. Hørtes utrolig koselig ut med den julekalenderen altså.

      Ha ei nydelig førjulstid.
      Juleklem fra Stine

      Slett