mandag 10. desember 2012

Gjennom hele barndommen var tradisjonen at pappa og meg bakte pepperkakehus. Den koselige tradisjonen ønsker jeg å videreføre til mine barn, så for noen dager siden satte vi igang. Ungene storkoste seg med kjevlet de fikk i julekalenderen og trykket ut dyr mens jeg sto for selve huset. Det er ikke like fint som det jeg kan huske fra min barndom, men men. Dette er hjemmelaget etter EGET design! Men tror jeg må få kopiert det pappa pleide å lage, for det er virkelig et syn for øyet. Hjelp til å få lys i plata tror jeg også jeg må legge inn søknad om...

Dagen etter var det selvsagt tid for å pynte huset. Ungene fikk boltre seg med melis og non stop. Pynten ville ikke henge på veggen, så ble bare taket som ble pyntet.

Snegle, ekorn og elg hører selvsagt med! 

Nå er det bare å vente til nyttårsaften, for da skal huset knuses med hammer. En som virkelig gleder seg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar