søndag 15. april 2012

Avisdebatt

Til ordførerens forsvar.

Ja Elin og dere mange andre lyngdøler, det å skape debatt kan du/dere i alle fall. Jeg må si at jeg til tider ble ganske så provosert av din/deres mening som sto på trykk i avisen 14. april. Saken om rådmannen skal jeg ikke svare på da jeg har lært at om man ikke har noe positivt å komme med kan man heller la være.



Men det å si at vår ordfører ikke bryr seg om høyres velgere provoserer meg veldig. Vi har virkelig en ordfører som bryr seg om alt og alle og som vil alle godt. Selv har jeg lurt på ting angående kommunen etter at vi flyttet tilbake til byen, men i stede for å «gripe pennen» sendte jeg en mail til ordføreren. Kort tid etter fikk jeg svar på det jeg lurte på. Så fantastisk teknologien er! Dette har skjedd flere ganger, og hun har også invitert meg inn på sitt kontor for å slå av en prat, for å lytte til mine innspill og for å vise at hun virkelig vil noe med byen.

Facebook har blitt et forhatt ord i diskusjonene her i avisen, men dere må huske på at Lyngdal befolkning inneholder en stor andel mennesker under 66 år. En ordfører som møter folket på deres premisser må da bare være positivt? For facebook er ikke bare til å oppdatere seg på hva andre spiser til middag, det kan også brukers på riktig måte. Vi er en generasjon som ikke gidder å vente på avisen for å lese andres meninger. Vi tar diskusjonen der og da. Jeg er sikker på at andelen lyngdøler som bruker facebook og som leser blogger er betydelig større enn den andel som kun leser avisen hver dag.

På vegne av kun meg selv


Stine Westmoen

Da jeg har sendt mange svar til avisen men aldri fått noen på trykk velger jeg å poste dette her. Så håper jeg at mange lyngdøler får lest det til tross for at det ikke er skrevet med penn.


Og til dere som ikke skjønner et pøkk av dette, det er svar på DETTE leserinnlegget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar