tirsdag 12. juli 2011

Et lite husmortips

Etter at vi flyttet inn i vårt nye hus i desember har jeg hatt noen stygge merker på vinduene etter klisterlappene som hang der. Fikk også noen fæle merker på gulvene som jeg tror har vært etter limet på møbleknottene. Forsøkte ALT, men INGENTING fjernet dette. Tok til og med sprit fra barskapet, men merkene var der like fordervet!

Så kom jeg på at jeg hadde plasterfjerner som jeg brukte etter keisersnittet. Dette fjerner jo plasterlim, så hvorfor skulle det ikke fjerne lim og gulv og vindu?


Bildet er lånt fra Vitus Apotek

Dette var virkelig en reddende engel for meg! Tok litt på en tørr klut og knikket før jeg vasket over med vanlig såpevann like etterpå. Nå er det ikke et enste merke igjen på gulvene ELLER på vinduene. Er så ♥FORNØYD♥!

Nå gleder det bare å lære disse småfuglene at det IKKE er mulig å fly gjennom vinduene mine...

Har du noen gode tips???

4 kommentarer:

  1. hah genialt. dette skal jeg huske til neste gang jeg skrubber på fastklistrete saker. takk for tips :)

    SvarSlett
  2. Det var lurt:)Tror jeg skal prøve meg på noe lim nede i gangen,jeg:)
    Angående fuglene...du kan jo slutte å vaske vinduene eller henge opp piggtråd;D

    Og nå skal jeg sporenstreks legge denne bloggen i blogglista mi på min andre blogg:) Scrappebloggen min er veeldig forsømt,og da blir jo blogglisten der inne det,også:S

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at du vil være med på min give away:)Tvi tvi..Takk for tips forresten,kjempe lurt!

    Ønsker deg en fin dag.

    -Jeanette-

    SvarSlett
  4. Så genialt tips! Husker selv vi brukte den på eldstejenta da hun hadde operert.
    Ha en flott onsdag.
    Klem Bodil

    SvarSlett