søndag 18. september 2011

GJØR EN FORSKJELL! *Lys i mørket*

Høsten har virkelig hentet oss inn, og det begynner å bli surt og kaldt ute. I den forbindelse samler Kirkens bymisjon inn hjemmestrikkede plagg som de deler ut til de som fryser. Jeg skal sette med ned og strikke noen luer jeg skal levere neste gang jeg skal den veien.

Bli med du og!!! Det å gi noe til de som trenger det mest er en god følelse! Det å vite at en person ikke fryser på ørene, hendene eller føttene fordi du brukte noen timer på å lage noe blir satt utrolig stor pris på av mottaker. Dette er personer som opplever julen som en ekstra tung tid, så om vi kan være med å gjøre dette litt lettere er det vel ikke noe som er bedre enn det???

Kan du ikke strikke lue, votter eller sokker? Skjerf er noe ALLE kan strikke og ALLE trenger. Finn frem pinnene og bli med og gjør en forskjell!

"Vi trenger først og fremst strikket eller heklet tilbehør som votter, luer, sokker og skjerf. Du velger selv størrelser og farger. Vi anbefaler at du strikker i ull. Ekstrainnsatsen gjennom juleaksjonen er basert på pengegaver og sterk innsats fra frivillige og ansatte. Det er en stor dugnad, og målet for Kirkens Bymisjon er at flest mulig lar seg engasjere til å bidra til å gi en bedre tilværelse for de vanskeligst stilte."

Du kan lese om "lys i mørket" HER.

 

Har du ikke mulighet til å levere selv kan du sende til meg så bringer jeg videre. Send meg en mail om du vil ha adressen min. Jeg leverer til kontoret i Kristiansand da dette er det som ligger nærmest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar