tirsdag 13. september 2011

Kontroll på sykehuset *bilyd på hjertet*

I dag har vi vært på sykehuset i Kristiansand da legen på helsestasjonen hørte en bi-lyd på hjertet til Vilde på ettårskontrollen. Dette er jo veldig vanlig, og rundt 30% av alle barn har dette. Av de 30%ene er det kun snakk om promiller hvor dette er farlig. Ventetiden er ca 6mnd, og bare det sier jo litt om hvor farlig dette er. Hehe. MEN, siden vi har helseforsikring fikk vi time i løpet av få uker. DEILIG å få det unnagjort.

Hele undersøkelsen tok vel 15 min til sammen. Først var det inn til ei koselig dame som satte på en masse målere på kroppen hennes som så ble koblet til en maskin. Hva dette het eller gjorde fikk jeg ikke med meg, men Vilde var veldig flink så alt gikk på ett forsøk. PRAKTISK! Så var det inn og veie og måle i full fart; 81cm (!!!) og 10700g. Himmel og måne som den jenta vokser da. Hvor skal dette ende...


Etter dette var det inn til overlegen som utførte ultralyd av hjertet. Veldig flink lege som fikset dette veldig greit. Smarte folk satte på Elias-film. Så var alt ferdig og vi kunne dra hjem vel vitende om at alt er helt supert med prinsessa vår.

Rakk også innom Ikea en tur samt favoritt-bruktbutikken min i Søgne. Bilder av hva jeg har shoppet kommer seinere for nå er det kosetid med ungene mens mannen sitter på flyet på vei til Korea igjen... Gressenketilværelsen har nok en gang innhentet meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar